Als het leven pijn doet

Kind & Verlies

troostvriendje

Het eerste Troostvriendje van Masha

In de begindagen van de hittegolf werkten we in Het Getij met zijn allen aan Samenloop voor Hoop. Het was een hele organisatie. Coördinatoren vergaderden, gasten en vrijwilligers knipten, plakten, naaiden en haakten aan diverse verkoopbare spullen. Er werd voor een wellnesscentrum gezorgd waarin professionals vrijwillig hun bijdrage gaven aan het welzijn en -voelen van de bezoekers van Samenloop voor Hoop.

Midden in deze drukke periode kwam ik in contact met het fenomeen zorgenvriendje. Een poppetje met een rits in de mond. Wanneer een kind zich ergens zorgen over maakt, schrijft het kind de zorg op een briefje, en wordt het briefje in de mond van het zorgenvriendje gestopt. Het zorgenvriendje eet dan de zorgen op. Het idee van het popje vond ik heel leuk, maar dat ie zorgen opeet en je het briefje daarna toch weer terug vindt, klopte naar mijn gevoel niet.

Door het popje allerlei dierbare spulletjes te laten verzamelen ter herinnering aan datgene wat je hebt verloren, leek me passend en troostend. Vandaar dat er een Troostvriendje geboren werd. Lees verder over Troostvriendjes

Dit Troostvriendje sloeg zo aan bij de vrijwilligers van Het Getij dat er direct velen werden gehaakt. En zo kwamen ze ter verkoop in de kraam van Het Getij voor Samenloop voor Hoop. Er zijn er zeven verkocht. En op dit moment komen diverse bestellingen binnen en zijn de eerste Troostvriendjes al afgeleverd.

Te koop bij Samenloop voor Hoop

Op deze manier werden de Troostvriendjes de mascottes van Kind & Verlies.
Wil je deelnemen aan de Verliesgroep van Kind en verlies kijk dan in de Agenda
Voor ouders en belangstellenden is er een informatieavond georganiseerd in het Getij over, “Eerste Hulp Bij Rouw”.

Inmiddels zijn er al een aantal dames die helpen met het haken van de poppetjes. Daar zijn wij erg mee geholpen. Ben jij ook een enthousiaste haakster? En wil je voor Kind & Verlies een Troostvriendje haken? Neem dan contact op via het contactformulier.

Meepraten?
Draag gerust bij!